حجت‌الاسلام علی‌اکبر انصاری‌راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان سه‌شنبه ۵ تیرماه ۹۸ در جلسه هم‌اندیشی مبلغان فرهیخته که باهدف بررسی شیوه‌های تبلیغ و روش ایجاد جبهه تبلیغی انقلاب اسلامی در سالن اجلاس اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان برگزار شد گفت: با توجه به اینکه در هفته تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی قرار داریم مقرر شد نشست هم‌اندیشی با مبلغان و مروجین فرهنگ دینی برگزار کنیم و در این نشست به تبیین و تشریح راهکارهای مناسب جهت تحقق اهداف فرهنگی دینی در استان ارائه دهیم.

وی افزود: با توجه به شرایط حساس کنونی، باید در مسیر ترویج و توسعه فرهنگ دینی در جامعه تلاش کنیم و از همه ظرفیت‌های در اختیار برای رشد و گسترش فرهنگ دینی بهره ببریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان ادامه داد: در این مسیر باید از دو روش سنتی و نوین بهره ببریم و هر دو در کنار هم مؤثر خواهد بود.

حجت‌الاسلام انصاری راد گفت: فراهم نبودن زیرساخت لازم برای استقرار مبلغان در روستاها یکی از مشکلات اساسی در این مسیر است و در استان هرمزگان کمبود ۷۰ باب خانه عالم احساس می‌شود.

وی از شناسایی ۱۶۰۰ هیئت مذهبی و فعالیت آن‌ها بر اساس مجوز صادره از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان خبر داد و ابراز داشت: همچنین مداحان و ذاکرین اهل‌بیت (ع) نیز شناسایی و ساماندهی شده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به واسپاری امور به بخش مردمی گفت: رویکرد جدید سازمان تبلیغات اسلامی بهره‌مندی از نظرات و پیشنهاد‌های نخبگان و اندیشمندان است.