حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر انصاری راد در مصاحبه رادیوئی با مرکز خلیج فارس به اقدامات و فعالیتهای انجام شده در دهه اول محرم و برنامه های در دست اجراء این اداره کل در ایام اربعین پرداخت.

وی در این گفتگو به اهمیت جایگاه اربعین اشاره کرد و افزود: مروری گذرا بر روایات پیامبر و اهل‌ بیت(ع) به خوبی نشان می‌دهد که از منظر فرهنگ ناب شیعه، زیارت امام حسین(ع)، ‌گریه و سوگواری بر مصائب آن امام و بزرگداشت ایام شهادت آن حضرت و یاران مظلومش، از جایگاه بلند و برجسته‌ای برخوردار است و روایات معتبر اسلامی از اهمیت این مسئله و تأکید پیشوایان دین بر زنده نگهداشتن یاد و خاطره جانبازی‌های شهیدان کربلا حکایت می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز اربعین سروروسالارشهیدان به عنوان یک فرهنگ در جامعه در حال گسترش است اذعان داشت:اجتماع بزرگ پیاده روی اربعین حاکی از آن است که به لحاظ محتوایی نسبت به سنوات گذشته در حال تغییر است و فرهنگ عاشورایی با شور و شعور حسینی در بین آحاد مختلف جامعه و بشریت تداوم می یابد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان اذعان داشت:بایستی از این ظرفیت دینی به نحو مطلوبی در جهت شناساندن و تبیین و جایگاه اهلبیت(ع)بیش از پیش تلاش کنیم.

 

نوشتن دیدگاه