طلوع کرمان به نقل از تبلیغات اسلامی هرمزگان-حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر انصاری راد در مصاحبه با صدا و سیمای مرکز خلیج فارس با اشاره به سابقه سنت حسنه اعتکاف اظهارداشت: با بررسی در برخی از آیات قرآن در می یابیم که اعتکاف مخصوص دین اسلام نبوده و در دیگر ادیان الهی گذشته نیز وجود داشته است.

وی در ادامه به تاریخچه پرفراز و نشیب اعتکاف در کشور ایران اشاره داشت و ضمن تشریح نقش عالمان بزرگ اسلامی در ترویج این سنت حسنه افزود: عالمان برجسته دینی در هر برهه ای از زمان  توجه ویژه ای به اعتکاف معطوف کرده و مردم نیز با پیروی از آنان اعتکاف را با اهتمام هرچه تمامتر برپا کرده اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان بااشاره به آثار و فواید فراوان اعتکاف تصریح کرد: حضور در مراسم معنوی اعتکاف زمینه مناسبی جهت تفکر، اندیشه و خردورزی را برای افراد فراهم می کند.

انصاری راد در ادامه، دوری از تعلقات و خواهش های نفسانی را از اهم برکات ایام البیض عنوان کرد و بیان داشت: پیروی نکردن از هواهای نفسانی می‌تواند نقشه راه زندگی انسان را برای تمامی طول عمر ترسیم کند.

وی بابیان اینکه بیش از 150 باب مسجد هرمزگان میزبان معتکفین است گفت: زمینه ها و بسترهای لازم برای حضور حداکثری معتکفان در مساجد استان فراهم شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان بیان کرد: در سال جاری هشت هزار و 602 نفر در استان معتکف شدندکه از این تعداد، شش هزار و 292 خواهر و دو هزار و 310 برادر هستند.

انصاری راد همچنین از اعزام 100 مبلغ به مساجد استان هرمزگان میزبان معتکفین خبرداد و ابرازداشت:  این مبلغان با حضور در مساجد به بیان احکام اعتکاف، مسائل اعتقادی، اجتماعی و فرهنگی،  مشاوره دینی، پرسخ و پاسخ و دیگر مسائل مورد نیاز معتکفین می پردازند.

نوشتن دیدگاه