حجت الاسلام انصاری راد مدیر کل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به هجمه های دشمنان اسلام و این مرز و بوم از ابتدای انقلاب تا کنون خاطر نشان ساخت: یکی از نقشه های شوم دشمنان از ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی که به دنبال تفرقه و سستی در ارکان نظام بودند ترور شخصیت ها و فرهیختگان انقلاب اسلامی از جمله مطهری ها و بهشتی ها وو دیگر بزرگان بودند که آنها فکر می کردند با این کارشان خدشه بر وحدت و انسجام این مرز و بوم وارد می سازند اما غافل از این مسئله که ایران اسلامی چنین اشخاصی را فراوان دارد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی هرمزگان ضمن بیان توطئه های دیگری که از اوایل انقلاب دشمنان درصد ان بودند که بر پیکره وحدت در جامعه خدشه وارد سازند اشاره کرد و افزود: مرحله دومی که دشمنان درصد بودند تا به پیکره جامعه ضربه بزنند جنگ تحمیلی هشت ساله بود که با مدیریت امام راحل و تدبیرهای مقام معظم رهبری توطئه دیگر آنان به شکست انجامید. پس از پیروزی جنگ تحمیلی دشمن در صدد این فکر افتاند تا به وسیله تحریم های اقتصادی در ارکان اقتصادی جامعه خلل وارد کند که رهنمون های مقام معظم رهبری تحریم به خودشان بازگشت و موفق نشدند. هر چند که جنگ هشت ساله و تحریم های ظالمانه باعث شد ما به خود باوری برسیم و خود کفا شویم و از این جهت برای ما برکت داشت.
حجت الاسلام انصاری راد تاکید داشت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری وحدت بایستی در عمل باشد و تنها در حد حرف و گفته باقی نماند و برای نیل به چنین اهدافی بایستی کوشش نمود که مذاهب اسلامی به هم نزدیک شوند و کارگاهها و اتاق های فکری بین علمای اهل تشیع و تسنن به وجود آید تا در خصوص مسائل فرهنگی و اجتماعی بحث و تبادل نظر شود.