حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با صدور بیانیه‌ای در ارتباط با جنایت اخیر تکفیری‌ها، گفت: به یقین ملت ما مصمم‌تر از پیش برای مبارزه با آنها وارد کار خواهد شد و تا ریشه این گروه جنایتکار کثیف کنده نشود از پای نخواهد نشست.

بسم الله الرحمن الرحیم

حمله تروریستی وکور دلانه ی روز چهارشنبه ۱۷ خرداد ماه ۹۶ به خانه ی ملت، مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) منادی احیاء تشیع علوی که منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از هم‌وطنانمان شد، جامعه ما را در ماه رمضان که ماه تنبه و ادب و رأفت و مهربانی است، متاثر و عزادار کرده است. 

اینجانب  ضمن تقبیح و محکوم نمودن این عمل شنیع و مملو از خباثت همه مردم کشورم بالاخص مردمان سرافراز و غیور استان هرمزگان که مظهر و نماد همبستگی اسلامی است اعم از شیعه و سنی را به وحدت همیشگی دعوت میکنم. 

حقیقت این است که در طول تاریخ جنایت‌کاران کثیف‌تر و بی‌رحم‌تر و بی‌هدف‌تر از گروه تکفیری‌ها و از جمله داعش سراغ نداریم. اسلحه به دست می‌گیرند یا جلیقه انفجاری به خود می‌بندند افراد بی‌گناهی را می‌کشند و خودشان هم به دَرَک واصل می‌شوند با تصور اینکه راهی بهشت خواهند شد. بهترین چیزی که درباره آنها می‌توان گفت، این است که آنها دیوانگانی هستند که تشنه خون بی‌گناهان‌اند و هدفی جز این ندارند.

نهایت ساده لوحی است که گمان کنیم که آنها بدون محرکانی دست به این کارها می‌زنند، پشت سر آنها جنایت‌کاران دیگری هستند که پایگاه اصلی تکفیر را کعبه آمال خود قرار داده و با دادن پول و سلاح به آنها برای این‌گونه جنایات آنها را آماده می‌کنند.به یقین ملت ما مصمم‌تر از پیش برای مبارزه با آنها وارد کار خواهد شد تا ریشه این گروه جنایتکار کثیف کنده نشود از پای نخواهد نشست.

ما همواره در خط اول مبارزه با این تروریست‌ها بوده‌ایم و همچنان باقی خواهیم ماند، هر چند رئیس جمهور آمریکا برای دوشیدن گروهی از دولتمردان عرب ما را در خط اول حمایت از تروریست بداند. یقین داریم خودشان می‌دانند که دروغ می‌گویند ولی برای کسب آن درآمدهای کثیف این راه را بهترین راه برگزیده‌اند که عامل اصلی را تبرئه کنند و مخالفان واقعی را متهم سازند. همه باید بیدار باشیم، دست به دست هم دهیم و دربرابر این توطئه‌ها بایستیم. .

موقعیت ممتاز کنونی ایران نه برای آمریکای ترامپ منش، و نه عربستان شیخ سلمان مرام، و نه دولت اسرائیلی که وضعش اظهرمن الشمس است تحمل پذیر نبوده و بی شک نیست. بنابراین اکنون بایستی با هوشیاری افزون بر گذشته و عنایت به اصل وحدت و انسجام ملی در جهت آرامش و امنیت و رفاه و توسعه گام برداریم. تاکید میکنم نمی توان این حوادث را بی ارتباط با ادامه ی تنش بی‌سابقه میان کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس بویژه موضوع کشور قطر و سفر ترامپ به عربستان و تحرکات جدید دولت سعودی دانست.

 ملت بزرگ  ایران که در گذشته ی خود شاهد و قربانی بزرگترین و پردامنه‌ترین اقدامات تروریستی بوده‌ است، آبدیده‌تر و برخوردار از عظمتی است که علی رغم به خاک و خون کشیده شدن جمعی از عزیزانش اما، نسبت به چنین حوادثی به قول مقام عظمای ولایت با این ترقه بازی ها بی‌تاب و آشفته نشده و عقلانیت و کیاست را جای احساس و حقارت نخواهد نشاند.

تروریست‌های داعشی که به نام شریعت تیغ تیز بر چهره نورانی دین مبین اسلام می کشند و با گرفتن جان اکثر آزادی خواهان در جهان، خوی وحشی‌گری و سبعیت خود را به نمایش می گذارند، باید بدانند که با این حرکت‌های ایذایی و ددمنشانه نخواهند توانست جو ناامنی را در این منطقه و کشور با صلابت ایران حاکم کنند.

دست نشاندگان باید بدانند که تمامی ملت ایران یک دل و یک صدا، متحد در مقابل هر نیروی اهریمنی که بخواهد به این آب و خاک تعرض نماید چون صخره‌ای محکم و استوار خواهند ایستاد و در برابر تهدید آرامش و امنیت خود با احدی مماشات نخواهد کرد.

اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان این اقدام سخیف تروریستی را بشدت محکوم کرده و این مصیبت را به خانواده معظم ‌شهدای این حوادث تسلیت می‌گوید و با آرزوی غفران و مغفرت واسعه الهی، علو درجات را برای جان باختگان و شفای عاجل را برای مجروحان عزیز مسألت می نماید.

هم چنین بر خود لازم می‌دانیم از دلاوری‌های نیروهای انتظامی و امنیتی که جان برکف در صحنه حاضر شده و با هلاکت مهاجمان به این غائله پایان دادند، تشکر و قدردانی نماییم.

امید است با اتخاذ تمهیدات لازم توسط مسوولان ذی ربط، تلاش های مذبوحانه گروه های تروریستی با شکست مواجه شده و اجازه خودنمایی به دشمنان کشور عزیزمان ایران باردیگر داده نشود.

نوشتن دیدگاه