به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان یکشنبه 31 اردیبهشت ماه 96 گفت: در دنیای پرشتاب فن‌آوری‌های نوین، فضای مجازی به‌عنوان یک فرصت یا تهدید، دست‌اندرکاران تربیت نسل جوان را با چالشی بزرگ روبه‌رو کرده است.وی افزود: استفاده گسترده از این فن‌آوری و امکان دسترسی آسان به منابع اطلاعاتی و متنوع باعث به وجود آمدن بسیاری از رفتارهای غیراخلاقی به‌ویژه در میان نوجوانان شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: تلقی انسان از جنبه‌های فرهنگی و آموزشی فن‌آوری، باعث ایجاد مؤلفه‌های کارکردی در حیات آموزشی و برنامه‌ریزی صحیح برای استفاده بهینه از آن خواهد شد.

حجت الاسلام انصاری راد گفت: درنتیجه، فن‌آوری فضای مجازی نه‌تنها به‌عنوان یک سخت‌افزار بلکه به‌عنوان یک نرم‌افزار عمل کرده و عمق اثرگذاری آن افزون خواهد شد. وی ادامه داد: حفظ و احیای اعتقادات و تربیت اسلامی نیاز به تبلیغ و اطلاع‌رسانی دارد که می‌توان از این فن‌آوری کمال بهره را برد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در ادامه افزود: از طرفی فرهنگ‌سازی برای رویارویی و بهره‌وری بیشتر از فن‌آوری‌های نوین را باید رأس برنامه‌های آموزش‌وپرورش قرار داد و فرهنگ درست استفاده کردن از امکانات فضای مجازی را به نوجوان و کودکان آموزش داد.

وی گفت: سه ویژگی عمده در عصر حاضر وجود دارد که منشأ بروز چالش‌هایی برای تربیت است، ویژگی نخست در بعد فکری و فلسفی، ویژگی دوم در بعد اقتصادی و توسعه‌ای و ویژگی سوم در بعد فن‌آوری ظهور یافته است.

 

 

نوشتن دیدگاه