انصاری راد

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان باتاکید براینکه ارتقای سطح سواد رسانه ای گروه های هدف در اولویت است، گفت: آموزش سواد رسانه ای، انیمیشن سازی و ساخت کلیپ باید با دقت پیگیری و واجراشود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت‌الاسلام علی اکبر انصاری راد مدیر کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، چهارشنبه 20 اردیبهشت ماه 96 در دومین نشست کارگروه تولید محتوایی رسانه در سالن کنفرانس تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به اهمیت سواد رسانه‌ای در عصر حاضر گفت: در حوزه سواد رسانه ای نیز آنچه که مربوط به فن آوری اطلاعات، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مدنظر است مورد پرسش و پاسخ قرار می‌گیرد.

وی افزود: این کارگروه با رویکرد دینی یکی از فعالیت های بسیار ضروری و اجتناب ناپذیر است و همان گونه که از نامش پیداست به تولید محتوا و رصد فعالیت های تولیدی محتوایی در فضای رسانه می پردازد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به اهمیت و نقش و جایگاه تولید محتوای رسانه افزود: عصر کنونی با توجه به اینکه عصر ارتباطات و فناوری اطلاعات است یا به تعبیری عصر سونامی اخبار و اطلاعات بوده از ویژگی ها و پیچیدگی های خاص خود برخوردار است.

وی همچنین تصریح کرد: عصر حاضر و عصرهای آینده در مجموع دیجیتالی شده و می شوند و جامعه جهانی به سمت دیجیتالی و الکترونیکی شدن قدم برمی دارد.

حجت‌الاسلام انصاری راد ادامه داد: برخی از کشورها به این به مهم دست یافته اند، در ایران اسلامی نیز به همین سمت و سو درحرکتیم اما هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان ضمن مهم برشمردن موضوع فضای مجازی و اینترنت ابراز داشت: با توجه به گرایش بچه های امروزی به استفاده از اینترنت و فضای مجازی، تولید محتوای رسانه از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و می بایست به این مهم توجه خاص داشت.

وی با تاکید بر برقراری ارتباط بین رسانه و فرهنگ دینی مردم گفت: سازمان تبلیغات اسلامی به‌عنوان مجموعه ای فرهنگی دینی باید در جهت ایجاد این ارتباط گام بردارد.

حجت‌الاسلام انصاری راد با تاکید بر ضرورت آموزش جهت بالا بردن سواد رسانه ای گروه های هدف سازمان تبلیغات اسلامی اعم از هیئات مذهبی، جامعه قرآنی و سایر ظرفیت های این نهاد فرهنگی دینی گفت: در جامعه کنونی که شبکه های مجازی در زندگی روزمره افراد مختلف جامعه گسترش پیدا کرده، ضرورت دارد گروه های هدف سازمان ضمن آموزش دقیق با مفاهیم و ابزار فضای مجازی آشنا شوند و در این حوزه فعالیت گسترده داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به ابزار نوین ارتباطی و استفاده از این ابزار افزود: در حال حاظر نمی توان های مردم را از تکنولوژی علم و پیشرفت محروم کرد، باید نیروهای مخلص و مومن در این حوزه ورود جدی داشته باشند و هرگز سنگر این جبهه که جنگ نرم دشمن است خالی گذاشت.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت کارشناسان سازمان تبلیغات اسلامی از روش های مختلف برای تقویت فضای مجازی تصریح کرد: با این حرکت و تقویت نیرو های مومن و مخلص به‌عنوان یک ضرورت اجتناب پذیر نگاه شود و متناسب با تغییرات اجتماعی و تغییرات روز حرکت کرد.

حجت‌الاسلام انصاری راد بیان کرد: باید از همه ظرفیت ها و امکانات و منابع انسانی و همچنین گروه های مرجع و هدف در مسیر رشد فرهنگ دینی تلاش کنیم.

وی ابراز داشت: ساخت انمیشن، کلیپ، فیلم کوتاه و بازی های رایانه ای ضرورتی است که باتوجه به اینکه دین و خانواده در معرض خطر قرار گرفتن دین و خانواده و به طور کلی آسیب های اجتماعی باید بصورت جدی مورد توجه کارشناسان قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به شرایط حساس و دشوار جامعه کنونی گفت: با وجود هجمه سنگین دشمن در زمینه فرهنگی نباید لشکر شکست خورده فرهنگی باشیم بلکه باید با عزام اراده ای قوی و محکم با جدیت تمام در حوزه ابزار و امکانات نوین تبلیغی وارد شویم، و با کارشناسی دقیق مخصوصا در بحث فضای مجازی حتما باید خروجی و آثار ثبت و قابل ارائه به جامعه داشته باشیم.

حجت‌الاسلام انصاری راد در پایان گفت: آموزش سواد رسانه ای و انیمیشن سازی و همچنین ساخت کلیپ باید با دقت پیگیری و اجرا شود.

نوشتن دیدگاه