مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر اینکه مدیران از ورود به دسته‌بندی‌های سیاسی و حاشیه‌پردازی اجتناب کنند گفت: جانبداری از جناحی خاص به فعالیت‌ها لطمه وارد کرده و موجب دلسردی جامعه هدف می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حجت الاسلام علی‌اکبر انصاری‌راد صبح امروز در دیدار با جاسم جادری استاندار هرمزگان با تاکید بر برقراری تعامل بیش از پیش مدیران ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها با فرمانداری و بخشداری‌ها اظهار داشت: این ارتباط و تعامل به اجرای هرچه بیشتر برنامه های فرهنگی و تبلیغی در شهرستان‌ها و روستاها کمک شایانی می‌کند.

وی در ادامه بیان‌داشت: مدیران دفاتر تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها از ورود در دسته بندی‌های سیاسی و حاشیه پردازی اجتناب کنند، زیرا جانبداری از جناحی خاص به فعالیت‌ها لطمه وارد کرده و موجب دلسردی جامعه هدف می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان به تشریح برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی تبلیغات اسلامی هرمزگان در سال 95 پرداخت و گفت: تبلیغات اسلامی هرمزگان در سال گذشته، فعالیت‌هایی را در زمینه‌های فرهنگی، تبلیغی و قرآنی انجام داد و این فعالیت‌ها در امسال با جدیت بیشتری دنبال می شود.

وی با اشاره به اعزام سالانه بیش از 4 هزار مبلغ و مبلغه در مناسبت‌های مختلف ملی مذهبی به نقاط مختلف استان هرمزگان بیان‌داشت: این مبلغان اعزامی در مناسبت‌های مختلف به تبلیغ و تبیین آموزه‌‌های دینی و ارزش‌‌های انقلابی می‌پردازند.

حجت الاسلام انصاری راد، برگزاری گفتمان‌های دینی، اعزام مبلغ، استقرار روحانیان در مناطق فاقد روحانی، فعالیت تشکل‌های دینی در مناسبت‌های مختلف ملی مذهبی، فعالیت های قرآنی را از جمله برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان در سال 95 برشمرد.

وی از راه‌اندازی ﺑﺎﻧﮏ اﻃﻼﻋﺎت ﻣﺒلغان اﺋﻤﻪ ﺟﻤﺎﻋﺎت ﻣﺴﺎﺟﺪ، ادارات و داﻧﺸﮕﺎه ﺑﺎ ﻧﺎم «سجام» در اﺳﺘﺎن خبرداد و اظهار داشت: این سامانه با هدف ساماندهی اعزام مبلغان در استان هرمزگان راه ‌اندازی شده است.

حجت الاسلام انصاری راد تصریح ‌کرد: وﺿﻌﯿﺖ ﺗﻤﺎﻣﯽ روﺣﺎﻧﯿﻮن اﺳﺘﺎن در ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ سجام ﻣﺸﺨﺺ شده و اعزام در مناسبت‌های مختلف ملی مذهبی تنها از طریق این سامانه انجام می‌شود.

وی، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه جامعه هدف شامل روحانیان، ائمه جمعه و جماعات مدارس و دستگاه‌‌های دولتی، نخبگان، دانشگاهیان و مسئولان تشکل‌‌های دینی مردمی را از جمله فعالیت‌های محوری اداره‌ کل تبلیغات اسلامی هرمزگان نام برد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان بیان کرد: کمبود بودجه عملیاتی سازمان تبلیغات در استان یکی از مشکلات عمده است، بودجه سازمان از پایه و اساس بد بسته شده و سالانه 10 تا 15 درصد افزایش می یابد و جوابگوی ماموریت‌های اصلی سازمان در استان نیست.

حجت الاسلام انصاری راد همچنین افزود: در استان هرمزگان نیازمند احداث 72 خانه عالم در روستاهای بالای 200 خانوار هستیم که در بندرعباس 19 باب، در میناب 20باب، رودان 21 باب، حاجی آباد 6 باب، در سیریک یک باب خانه عالم نیاز داریم.

وی با بیان اینکه تاکنون 166 باب خانه عالم در استان احداث و به بهره ‌برداری رسیده است، گفت: این رقم به نسبت جمعیت روستایی استان بسیار پائین بوده و تنها دلیل آن کمبود اعتبارات است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، احداث خانه‌های عالم در روستاها و استقرار روحانی در این مناطق را امری ضروری خواند و ابراز داشت: استقرار روحانی در روستا در دراز مدت، برگزاری نمازهای جماعت، پاسخ به شبهات فکری و اعتقادی مردم به ویژه جوانان و نوجوانان از اهم اهداف احداث خانه‌های عالم در روستاهای استان است.

وی با بیان اینکه در شهرستان های بشاگرد، بندرخمیر و سیریک و بندرعباس با مشکل ساختمان اداری و فرهنگی مواجه هستیم، عنوان کرد: سازمان ها و ادارات از ساخت و ساز ساختمان اداری منع شده‌اند اما می‌شود در قالب ساخت مجتمع های فرهنگی چند منظوره مشکل فضای اداری را در این شهرستان‌ها مرتفع کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان همچنین گفت: ساختمان دبیرستان دخترانه صدرا مربوط به ساختمان موتوری شهرداری بود که مربوط به سال 1360  و ساختمانی فرسوده است. 110 دانش آموز مهرماه امسال باید در همین ساختمان تحصیل کنند. اولیای دانش آموزان نگران وضعیت ساختمان و سلامت فرزندانشان هستند.

حجت الاسلام انصاری راد با بیان اینکه 273 خانه قرآن در استان هرمزگان وجود دارد، ابراز داشت: 31 موسسه قرآنی زیر نظر تبلیغات اسلامی فعالیت می‌کنند اما متاسفانه به امر تفسیر قرآن در استان توجه چندانی نشده است.

وی خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌های خوبی در راستای افزایش ارتباط با سازمان‌ها و نهادهای استان در راستای ترویج فرهنگ دینی و قرآنی امضا شد.

نوشتن دیدگاه